Ora 12? Stingerea!

ceas-desteptator

Gata vacanţa! Trebuie să mă apuc de treabă, să învăţ. Nu voi ţine provocarea 30 de zile neîntrerupte pentru că urmează să plec în vacanţă cât de curând, însă până atunci planul este ca la 12 noaptea să dorm deja astfel încât la 9 dimineaţa să mă trezesc odihnit. De unde până unde?

Păi, în primul rând unui om obişnuit îi trebuie în medie 14 minute ca să adoarmă. Asta înseamnă că ar trebui să te bagi în pat cu un sfert de oră mai devreme decât ora la care vrei să adormi. Studiile au arătat că somnul este împărţit în mai multe cicluri care se derulează încontinuu. De aceea este bine să dormi multipli de o oră jumate (1:30) pentru a nu te trezi în mijlocul unui anumit ciclu de somn. Dacă se întâmplă asta te vei trezi extrem de obosit chiar dacă ai fi dormit foarte mult. Nu te aburesc acum cu detalii ştiinţifice despre somn, important este să dormi o oră jumate, 3 ore, 4 ore jumate, 6 ore şi aşa mai departe.

De-asta mi-am planificat să dorm de la 12 noaptea la 9 dimineaţa, pentru a avea 9 ore de somn, ceea ce este şi cel mai recomandat. Aşa nu mă voi mai culca la 3-4 dimineaţa şi nu mă voi mai trezi la 12 la prânz şi voi avea suficient de mult timp să-mi duc la bun sfârşit toate planurile pe ziua respectivă.

Uite aici un site care te va ajuta să-ţi planifici somnul.

Update ziua I – luni: Am încercat să adorm devreme dar deoarece ieri m-am trezit la 12 ziua nu am reuşit. Dar este un pas în faţă. Încet-încet o să-mi revin la programul normal.

Update ziua a II-a – marţi, ziua a III-a – miercuri, ziua a IV-a – joi: Mă culc din ce în ce mai devreme dar tot nu reuşesc ca la 12 să fi adormit deja. Mi-am pus 5 alarme dimineaţa care să sune din jumătate în jumătate de oră ca să mă trezesc din ce în ce mai devreme.

O părere la “Ora 12? Stingerea!

  1. Pingback: Cuvântul zilei? Clar nu “vacanţă” | Provocarea de 30 de zile

Lasa un comentariu

