Provocare intelectuală

carte-1Sunt curios dacă tu citeşti măcar 10-20 de minute pe zi. În zilele noastre tot mai puţină lume citeşte. De ce? Pentru că nu are timp. Trăim în secolul vitezei, trebuie să fii mereu pe fugă, mereu te grăbeşti să ajungi la destinaţie. Şi îţi rămâne tot mai puţin timp liber. Cam asta credeam până acum câţiva ani. Apoi ceva s-a schimbat. De când cu apariţia tabletelor şi ale ebook reader-elor am observat tot mai multă lume care citeşte. Cel mai des am văzut în metrou. Dar nu numai asta. Mai văd şi persoane care încă mai au plăcerea aceea de a ţine o carte adevărată în mână, care cuprind cu emoţie foaia şi o întorc pentru a citi în continuare povestea ce i-a vrăjit.

Indiferent de metoda prin care citeşt, eşti apreciat de către mine şi de ceilalţi militanţi în favoarea cititului. Sincer, mă bucur enorm când văd persoane care mai citesc, cum spuneam, măcar câteva pagini acolo, între Unirii şi Eroilor. Îmi vine să mă duc la ei şi să le strâng mâna la fiecare în parte.

Inspirat de curentul care tinde să ia amploare la noi m-am decis să mă apuc să citesc şi eu cât de mult reuşesc în fiecare zi. Chiar dacă sunt 50 de pagini, chiar dacă sunt 10, nu contează! Important este că citesc şi  că voi termina cândva cartea pe care am început-o şi atunci voi avea plăcerea să aleg o altă carte care să mă vrăjească cu povestea ei.

Aşa începe o altă provocare pentru mine cu scopul de a îmi îmbogăţi viaţa cu o activitate nouă şi constructivă. Am deja o carte începută dar de care nu m-am ţinut să citesc zilnic însă începând de astăzi acest lucru se va schimba.

Update ziua I – sâmbătă: Am citit 10 pagini dintr-o carte începută. Chiar dacă nu e foarte mult la sfârşitul zilei am simţit că am făcut ceva mai constructiv decât până acum.

Update ziua a II-a – duminică: Mi-a fost imposibil să citesc. Fiind plecat şi cartea având-o în format pdf nu am avut cum. Dar promit că mă revansez mâine şi citesc mai mult.

Update ziua a III-a – luni: Acum o să citesc puţin să-mi fac norma. Da, ştiu. E târziu. Am fost ocupat astăzi, bine?

Update ziua a IV-a – marţi: Am citit, nu doar lectură cât şi o grămadă de cursuri. Mi-a ajuns atâta citit pentru o zi, mai iau o pauză.

Update ziua a V-a – miercuri: Am citit câte ceva despre hipnoză.

Update ziua a VI-a – joi: Tocmai am terminat de citit câteva pagini dintr-o carte de dezvoltare personală.

Update ziua a VII-a – vineri: Am fost plecat toată ziua prin oraş, am terminat cursurile CISCO şi la sfârşitul zilei am fost extrem de obosit. Din păcate nu am reuşit să mai citesc dar promit că mă voi revanşa.

Update ziua a VIII-a – sâmbătă: Am fost într-o  mică excursie pe Transfăgărăşan şi am ajuns acasă la 12 noaptea. Nici astăzi nu am reuşit să citesc. Voi citi două zile în plus.

Update ziua a IX-a – duminică: Am fost extrem de obosit şi am zăcut toată ziua.

Update ziua a X-a – luni: Am citit cursurile din care dau examen.

Update ziua a XI-a – marţi: La fel. Îmi ocupă foarte mult timp cursurile şi trebuie să le termin cât mai repede.

Update ziua a XII-a – miercuri: Cursurile astea mă termină. Citesc aproape toată ziua şi nu le mai termin… Parcă sunt infinite.

Update ziua a XIII-a – joi: La fel…

Update ziua a XIV-a – vineri: Mda… nu am avut timp, se pare că este cea mai grea provocare până la urmă.

Update ziua a XV-a – sâmbătă: Done.

Update ziua a XVI-a duminică şi Update ziua a XVII-a – luni: Am explicat aici.

Update ziua a XVIII-a – marţi: Am citit din cursuri.

Update ziua a XIX-a – miercuri: Am dat examen şi am ajuns acasă obosit. Mi-am permis să-mi iau o zi liberă.

Update ziua a XX-a – joi: Am citit câteva chestii mai light aşa. De astăzi revin la program normal de citit.

Update ziua a XXI-a – vineri: Am venit foarte obosit de la alergat şi nu am mai avut chef să citesc.

Update ziua a XXII-a – sâmbătă, ziua a XXIII-a – duminică, ziua a XXIV-a – luni: Ruşinos… nu am citit.

2 păreri la “Provocare intelectuală

  1. Pingback: Cursuri CISCO şi hipnoză | Provocarea de 30 de zile

  2. Pingback: Hopa! Am cedat :( | Provocarea de 30 de zile

Lasa un comentariu

