Spălatul pe dinţi

zambet-colgateTu te speli de 3 ori pe dinţi? Părerile sunt împărţite, unii doctori spun că e bine de două ori pe azi, alţii de trei ori. Unii zic că e bine înainte de masă, alţii că e mai bine după masă. Eu personal ştiu una şi bună. Peste noapte, chiar dacă în seara dinainte te-ai spălat pe dinţi, bacteriile tot se formează. Şi cel mai indicat este ca dimineaţa, înainte de micul-dejun este să te speli pe dinţi. Măcar de ochii soacrei şi tot e bine decât deloc. În fine, trecând peste nota informativă, eu mi-am propus să mă spăl de 3 ori pe zi, dimineaţa la prânz şi seara. Doar în cazurile extreme când sunt prin oraş sau oriunde altundeva unde nu am posibilitatea voi folosi gumă de mestecat.

Dacă eşti o persoană ocupată recomand apă de gură (în condiţiile în care nu-ţi poţi răpi 5 minute din viaţa ta agitată). Am încercat-o şi eu când mă trezeam că sunt pe fugă şi că îmi este de-a dreptul imposibil să mai stau în baie. Aşa că o gură de apă, două trei clătiri şi uite aşa mai scapi de bacterii şi de mirosul urât. Dar repet, asta e o metodă de a trişa în cazul în care nu ai timp. Dacă ai timp fă-ţi un bine şi spală-te pe dinţi pentru ca la 70 de ani să nu ai dinte, gaură, lipsă, pauză.

Cu astea fiind spuse am început de astăzi să mă spăl de trei ori pe dinţi şi te încurajez şi pe ţine să faci la fel :).

Update ziua I – vineri: Totul a mers bine, am reuşit s-o duc la cap. Nu am putut de fiecare dată să mă spăl imediat după masă dar am făcut-o în total de 3 ori şi asta era obiectivul, nu? Încep să cred că ideea asta a blogului mă ajută tot mai mult. Sunt curios până la ce provocări extreme voi ajunge.

Tu ce te-ai provoca să faci timp de 30 de zile?

Update ziua a II-a şi a III-a – sâmbătă şi duminică: Deşi am fost plecat şi mi-a fost ceva mai greu am reuşit s-o duc la cap şi pe asta. Este incredibil câte poţi să faci dacă îţi propui ca scop lucruri mai mărunte care acumulate devin ceva mare ce contează mai mult decât un simplu spălat pe dinţi la prânz.

Update ziua a IV-a – luni: Am întâmpinat ceva probleme dat fiind faptul că am mâncat de 2 ori în oraş însă m-am descurcat. Misiune îndeplinită pentru ziua de azi!

Update ziua a V-a – marţi: done, done aaaaand done!

Update ziua a VI-a – miercuri: Nicio problema.

Update ziua a VII-a – joi: Totul ok astăzi.

Update ziua a VIII-a – vineri: Deşi am fost prin oraş am reuşit să mă spăl pe dinţi dimineaţa şi seara iar la prânz n-am avut încotro decât să mestec gumă. Mai bine decât deloc, nu?

Update ziua a IX-a – sâmbătă: Am fost într-o mică excursie de o zi şi nu am avut posibilitatea să mă spăl pe dinţi însă guma de mestecat mi-a fost un prieten de nădejde.

Update ziua a X-a – duminică: Am mâncat de două ori toată ziua aşa că m-am spălat de două ori, nu aveam un motiv să mă spăl şi a treia oară.

Update ziua a XI-a – luni: Nicio problemă.

Update ziua a XII-a – marţi: Îndeplinită.

Update ziua a XIII-a – miercuri: Reuşită fără bătăi de cap.

Update ziua a XIV-a – joi: Reuşită.

Update ziua a XV-a – vineri: „No problemo!”

Update ziua a XVI-a – sâmbătă: Done.

Update ziua a XVII-a – duminică: Reuşită.

Update ziua a XVIII-a – luni: La fel.

Update zilele XIX, XX, XXI – marţi, miercuri, joi: Duse la bun sfârşit.

Update ziua a XXII-a – vineri: Deşi seara am fost foarte obosit după alergat şi mă băgasem deja în pat, mi-am adus aminte că am uitat să mă spăl şi deşi eram extrem de obosit şi patul era mai confortabil ca niciodată, nu m-am lenevit şi am făcut-o şi pe asta. Până acum se pare că acesta este obiceiul pe care l-am adoptat cu succes, dar cu concluziile voi veni după cele 30 de zile.

Update ziua a XXIII-a – sâmbătă, ziua a XXIV-a – duminică, ziua  a XXV-a – luni: Rezolvate.

O părere la “Spălatul pe dinţi

  1. Este suficienta guma de mestecat dupa masa de pranz in oras sau la birou 😉

    Poti sa te speli de ochii soacrei si sa clatesti energic cu apa de gura cand esti pe fuga dimineata 😉 😉

    Sub nici o forma nu trisa seara inainte de culcare!
    Perie bine limba, mucoasa obrajilor si dintii pe toate fetele, clateste cu apa de gura si curata spatiile interdentare cu ata dentara, dupa care poti merge linistit la culcare.
    Altfel pe timpul noptii cand scade secretia salivara si miscarile de autocuratire ale limbii si obrajilor lipsesc, bacteriile prolifereaza pe resturile alimentare, facand adevarate orgii 😉

Lasa un comentariu

